Project Management

Terug naar overzicht

Opzetten van een Project Management Office

Uw PMO of  project management office vormen ogen en oren voor alle project stakeholders: de projectleider, de stuurgroep, de opdrachtgever, het Management Team, de directie, de sponsors, ... Deze stakeholders moeten met de informatie bezorgd door dit PMO de juiste operationele, financiële en strategische beslissingen kunnen nemen.   Uw PMO staat garant voor de ondersteuning van de projectorganisatie met de uitvoering van de projecten, portfolio's of programma’s. Het uitdragen, ontwikkelen en beheren van de projectprocessen, tools & templates en bijbehorende middelen behoort hier tot de kerntaken. Daarnaast is het PMO ook verantwoordelijk voor de  (project management) rapportages. Niet alleen naar de project managers, maar ook naar het management. Verder houdt een professioneel PMO zich ook bezig met opleiding van de projectmanagers, documentatie, auditing, toolselecties, processen, project methodologie … Een uitermate belangrijke en complexe taak …

  • F
    Foundation
  • P
    Professional
  • E
    Experienced
  • A
    Advanced
  • X
    Expert
E

Expert

Voor professionals met een uitzonderlijke expertise die zich nog verder willen specialiseren. Grondige kennis vereist.

Evaluaties van eerdere deelnemers aan IFBD workshops

  • "Boeiende cursus, veel van opgestoken" Ingrid Claessens - Medewerker Finance - Cloetta

  • "Super opleiding!" Els Verboven - Coördinator GZA Kinderopvang - GZA Kinderopvang

  • "Proficiat, schitterende opleiding!" Hans Jurgen Verselder - Quality Manager - Faurecia Industries

  • "Prima!" Wim Corten - Director Product Management - Audioprof

Contacteer ons voor meer info